Bityard adalah platform perdagangan derivatif cryptocurrency yang berpangkalan di Singapura dalam misi untuk mempermudah perdagangan kontrak leveraged, dengan pendekatan “Kontrak Kompleks, Perdagangan Mudah”.

Platform ini agak baru dan cenderung menarik perhatian banyak pedagang cryptocurrency yang mempertimbangkan perdagangan opsyen, tetapi belum melonjak ke platform berorientasikan pilihan (seperti BitMEX).

Antara muka perdagangan kontrak pilihan cryptocurrency Bityard

Antara muka perdagangan kontrak pilihan cryptocurrency Bityard

Bityard kini menawarkan perdagangan untuk 8 cryptocurrency yang berbeza dengan leverage sehingga 100x. Pembaca harus memperhatikan bahawa artikel ini bukan nasihat pelaburan. Perdagangan margin boleh menjadi sangat berisiko, lakukan penyelidikan anda dan berunding dengan penasihat kewangan berlesen jika perlu.

Apa itu Bityard?

Bityard adalah pertukaran kontrak cryptocurrency persendirian yang bertujuan untuk membezakan dirinya dengan menyediakan perdagangan kontrak aset cryptocurrency yang mudah, cepat dan selamat.

Dilancarkan pada November 2019, syarikat induk itu berpusat di Singapura dan mempunyai pejabat utamanya yang tersenarai di Paya Lebar Square. Bityard tidak menggunakan buku pesanan – pertukaran sesuai dengan perdagangan pengguna itu sendiri. Ini membantu untuk mengelakkan kemerosotan dalam perdagangan.

Untuk memahami Bityard dengan lebih baik, mari kita lihat perdagangan pilihan cryptocurrency secara umum.

Apa itu Perdagangan Opsyen Cryptocurrency?

Pembaca harus perhatikan bahawa Bityard berbeza dengan pertukaran cryptocurrency tradisional kerana nilai utamanya memberikan pilihan cryptocurrency perdagangan kontrak– dan bukan pertukaran cryptocurrency-to-cryptocurrency sebenar.

Semasa menggunakan BitYard, kamu bukan “Membeli” Bitcoin atau Ethereum, melainkan membeli kontrak opsyen.

Kontrak adalah instrumen perdagangan yang membolehkan pelabur untuk perdagangan pergerakan harga aset tanpa benar-benar memegang aset. Contohnya, kontrak ini boleh diadakan untuk komoditi fizikal seperti beras, minyak mentah, atau ayam, atau instrumen kewangan seperti bon, stok, dan aset digital.

Pembeli dan penjual biasanya menggunakan perdagangan kontrak sebagai cara untuk melindungi dan meminimumkan risiko, melindungi daripada perubahan harga masa depan yang tidak menentu, dan membuat spekulasi mengenai aset. Kontrak melibatkan pembeli, penjual, dan harga yang dipersetujui.

Sebagai contoh, mari kita lihat perdagangan pilihan Bitcoin di Bityard. Pengguna dapat membeli kontrak opsyen USDT-BTC dengan leverage sehingga 100x dan sebenarnya tidak memegang aset BTC.

Bityard menawarkan perdagangan margin cryptocurrency, yang bermaksud bahawa peniaga hanya perlu meletakkan sebahagian kecil dari jumlah perdagangan penuh dalam kedudukan leverage. Perdagangan margin cryptocurrency di Bityard adalah proses yang agak mudah.

Membuat pesanan kontrak cryptocurrency dengan USDT di Bityard.

Membuat pesanan kontrak cryptocurrency dengan USDT di Bityard.

Untuk leverage 1000 USDT dan 100x, kita akan mencapai margin awal 10.6806 BTC (1000 USDT x 100 sama dengan sekitar 10.68 BTC pada harga semasa). Kami juga akan membayar kira-kira 100 USDT untuk membeli kontrak dengan leverage 100x.

Sekiranya harga BTC jatuh ke 9278.46 (SL “stop loss”) kontrak akan ditutup dan kami akan kehilangan 900 USDT – yikes.

Sekiranya harga BTC mencecah 9643.61 (TP “ambil untung”) kita akan mendapat keuntungan 3000 USDT, yang merupakan 3x pelaburan awal kita – tidak terlalu buruk untuk kenaikan harga yang agak marginal.

Keuntungannya secara teori tidak terbatas (kecuali kontrak ditetapkan untuk dilaksanakan secara automatik pada harga tertentu), tetapi penurunannya dapat menjadi kejam.

Sebagai perbandingan, jika anda membeli aset BTC dengan harga 1000 USDT, harga BTC perlu mencecah sekitar 30k per BTC untuk memperoleh keuntungan yang serupa. Ia juga perlu menyusut sepersepuluh dari nilainya ($ 960) untuk anda mengalami kerugian yang serupa.

Pilihan cryptocurrency dan perdagangan margin boleh menjadi sangat berisiko. Walaupun Bityard nampaknya membuat perdagangan margin sangat mesra pengguna, kami meminta pembaca kami untuk melakukan usaha yang wajar mengenai bagaimana perdagangan margin berfungsi.

Pedagang yang mahir dapat menggunakan derivatif cryptocurrency untuk melindungi risiko perdagangan, tetapi ini memerlukan banyak penyelidikan dan ujian untuk mengatasi masalah ini. Sekiranya anda menghampiri perdagangan margin setelah menyelidikinya dengan teliti, walaupun dengan berhati-hati, anda masih boleh terbakar.

Berikut adalah beberapa kelebihan kontrak derivatif cryptocurrency:

  1. Risiko Lindung Nilai

Pelabur dapat mengurangkan risiko kejatuhan harga dengan mengambil posisi “pendek” pada aset digital yang dimaksudkan. Jadi, jika harga jatuh, kedudukan “pendek” akan mengurangkan kerugian dengan memberikan pendapatan tambahan. Pedagang kontrak dapat mengelakkan risiko memegang aset tidak stabil sambil tetap mengekalkan kenaikan untuk mendapatkan keuntungan dari pergerakan harganya.

  1. Berspekulasi mengenai Arah Pasaran

Perdagangan kontrak cryptocurrency menjadikan spekulasi pasaran jauh lebih agresif kerana peniaga tidak perlu memegang aset untuk mempengaruhi harga. Contohnya, jika seseorang berpendapat harga BTC akan meningkat, mereka boleh menggunakan Bitcoin untuk berjangka. Sekiranya mereka fikir harga ETH akan merosot, mereka boleh mengurangkan ETH.

  1. Menstabilkan turun naik harga

Spekulasi cenderung memiliki reputasi negatif, tetapi dapat membantu pasaran matang dan menstabilkannya dalam jangka panjang. Pada masa lalu, perdagangan pilihan cryptocurrency juga telah meningkatkan turun naik harga aset dan telah dikaitkan dengan perubahan harga Bitcoin.

Pertandingan Bityard

Bityard melakukan pekerjaan yang cukup baik untuk membezakan dirinya di ruang perdagangan pilihan cryptocurrency dengan tahap kemasukan rendah, penawaran kontrak kompleks yang unik, dan antara muka mesra pengguna yang mudah.

Pesaing Bityard termasuk BitMEX dan Prime XBT.

Walaupun perdagangan margin cryptocurrency dan perdagangan pilihan cryptocurrency dapat dilihat sebagai sangat rumit oleh pemula, Bityard berusaha menjadikan prosesnya lebih mudah difahami untuk pengguna baru. Dalam perbandingan BitMEX vs Bityard ringkas, Bityard jauh lebih sederhana dan lebih bersih di antara muka, yang kemungkinan tidak akan menakutkan pengguna baru.

BitMEX vs Bityard, dua platform yang pakar dalam perdagangan kontrak cryptocurrency dengan leverage.

Ini bukan untuk menjatuhkan BitMEX sebagai platform, kerana nampaknya kedua-dua platform dapat berfungsi dengan baik dan membuat pengguna mereka gembira. Nampaknya Bityard lebih sesuai untuk pedagang baru, sedangkan BitMEX mengejar orang yang lebih maju.

Bityard juga mempunyai duta jenama, Buakaw Banchamek, juara Muay Thai yang terkenal di dunia. Apa persamaan perdagangan pilihan cryptocurrency dan tendangan kepala yang mematikan? Kami tidak pasti. Namun, ini menunjukkan insentif dari pihak Bityard untuk merangkul pangkalan pengguna yang secara tradisional tidak mahir dalam perdagangan pilihan cryptocurrency.

Opsyen Cryptocurrency menukar laman utama Bityard, ciri Buakaw

Opsyen Cryptocurrency menukar halaman utama Bityard, ciri Buakaw

Bityard mempunyai had pengeluaran maksimum 100,000 USDT.

Bayaran Bityard

Bityard pada masa ini menawarkan yuran transaksi 0,05%, yang lebih rendah daripada standard industri sebanyak 0,075% (BitMEX, Bybit, Deribit).

Penjelasan terperinci mengenai yuran perdagangan Bityard.

Penjelasan terperinci mengenai yuran perdagangan Bityard.

Pendapat Pengadilan Umum: Adakah Bityard Bagus?

Oleh kerana Bityard masih agak baru, tidak banyak perbincangan mengenai platform dalam talian. Namun, ia mempunyai komuniti Telegram dan saluran sosial yang aktif.

Sokongan Pelanggan Bityard tersedia melalui e-mel, Telegram, dan dalam talian. Bityard juga mempunyai banyak jawapan khusus di dalamnya panduan pemula.

Sebilangan besar pengguna Bityard nampaknya menikmati antara muka pengguna yang mudah dan intuitif platform

Adakah Bityard Selamat?

Bityard adalah salah satu daripada beberapa pertukaran perdagangan dengan cryptocurrency dengan lesen peraturan di Singapura, Estonia, Australia, dan Amerika Syarikat. Sejak dilancarkan pada tahun 2019, Bityard telah meluaskan penawarannya ke lebih dari 150 negara dan telah menerjemahkan laman webnya ke dalam lapan bahasa: Inggeris, Rusia, Cina Ringkas, Cina Tradisional, Vietnam, Korea, Jepun, dan Indonesia (dan Portugis tidak lama lagi).

Peraturan: Bityard dikawal selia dan dilesenkan di bawah ACRA Singapura, MSB Amerika Syarikat dari Jaringan Penguatkuasaan Jenayah Kewangan yang tergolong dalam Jabatan Perbendaharaan Amerika Syarikat, MTR Estonia, dan AUSTRAC Australia.

Lesen Bityard. Sumber: Bityard.com

Lesen Bityard. Sumber: Bityard.com

Keselamatan dana: Bityard menggunakan beberapa dompet sejuk luar talian untuk melindungi dana pengguna dari penggodam, dengan bahagian yang lebih kecil dalam “dompet panas” dalam talian untuk digunakan untuk membayar pengeluaran dan mengambil deposit. Bityard juga mempunyai menu keselamatan pengguna untuk membantu pengguna mengoptimumkan keselamatan akaun mereka dengan ciri seperti 2FA.

Bityard menggunakan alat audit risiko dan pengurusan risiko masa nyata untuk memantau pendedahan dan kedudukan pasaran bagi setiap pengguna yang mengambil bahagian dalam perdagangan pilihan cryptocurrency dan perdagangan margin cryptocurrency.

Dengan sokongan dalam talian 24/7 dan perakuan di atas, Bityard nampaknya selamat, tetapi kami mengingatkan pengguna kami agar berhati-hati dengan risiko yang timbul daripada menggunakan platform dalam talian. Pastikan menyimpan aset digital anda seperti Bitcoin dalam dompet sejuk yang selamat.

Cara Bermula di Bityard

Sebagai pengguna di Amerika Syarikat, penyediaan kami sangat tanpa gesekan – yang diperlukan hanyalah alamat e-mel, kata laluan, dan Captcha untuk memulakan Bityard. Tidak diperlukan KYC atau pengesahan identiti.

Insentif pengguna awal untuk platform pilihan cryptocurrency Bityard

Insentif pengguna awal.

Pertukaran ini mempunyai beberapa “ganjaran pemula” untuk menambahkan lebih banyak butiran ke akaun anda dan membiasakan diri dengan platform. Ganjaran ini ditambah sebagai kredit kupon untuk yuran.

Bityard juga mempunyai ciri “perdagangan demo”, di mana antaramuka berubah menjadi mod demo dan peniaga boleh melakukan perdagangan pilihan cryptocurrency “demo” menggunakan carta dan jumlah harga sebenar tanpa harus melakukan aset sebenar. Pengguna boleh memulakan perdagangan kontrak dengan memanfaatkan fungsi platform.

Bityard membolehkan pengguna meletakkan perdagangan kontrak pilihan cryptocurrency leverage pada mod demo tanpa menggunakan dana.

Bityard membolehkan pengguna meletakkan perdagangan kontrak pilihan cryptocurrency leverage pada mod demo tanpa menggunakan dana.

Namun, waspada ketika menggunakan fitur ini, karena tampilan perdagangan sama kecuali untuk pilihan “mod” di kiri bawah. Pastikan ia mengatakan Demo jika anda ingin melakukan demo perdagangan (dan sebaliknya!)

Bityard menawarkan deposit fiat dan menyokong pelbagai mata wang digital arus perdana seperti BTC, ETH, XRP, USDT, TRX, HT, LINK. Sokongan Fiat ditawarkan dengan harga RMB (China), Dong Vietnam, Rupiah Indonesia.

Platform ini juga menawarkan perkhidmatan OTC untuk membeli USDT.

* Gerbang deposit Fiat mungkin tidak tersedia di Amerika Syarikat, kerana ini bukan untuk kami ketika kami membuat akaun.

Temui Koin Platform Bityard – BYD

Bityard juga merancang untuk melancarkan koin platformnya sendiri, BYD, aset yang serupa dengan Binance’s BNB yang diharapkan dapat digunakan untuk mengurangkan yuran perdagangan dan memudahkan insentif ekosistem lain.

Bityard ni

Ciri “perlombongan” Bityard.

Pengguna dapat “melombong” BYD dan aset digital lain di laman Bityard dengan mengklik ikon kerana mereka siap sekali sehari.

* BYD pada masa ini tidak boleh diperdagangkan atau ditukarkan.

Pemikiran Akhir: Adakah Bityard Legit?

Platform perdagangan kontrak Cryptocurrency telah berjalan jauh, dan Bityard nampaknya memimpin pek dari segi kesederhanaan dan antara muka pengguna. Fakta bahawa Bityard mempunyai aplikasi mudah alih yang berfungsi dengan baik sangat mengagumkan kerana derivatif mudah alih pada umumnya masih baru.

Bityard agak baru dan tidak banyak yang boleh mengurangkan kesahihan pertukaran. Nampaknya seperti platform mesra pengguna yang mudah untuk perdagangan kontrak cryptocurrency. Walau bagaimanapun, risiko terbesar dengan pertukaran cryptocurrency atau platform perdagangan kontrak biasanya adalah kecenderungan manusia untuk kesilapan (kehilangan dana kerana keselamatan akaun yang lemah atau menghantarnya ke alamat yang tidak sah) atau risiko yang berlebihan.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me